МЕТОДИКА ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОЇ ТОРГОВЕЛЬНОЇ НАДБАВКИ

Принцип методики :

1) Рівень торговельної надбавки для роздрібних точок торговельної мережі має бути різним.

2) Рівень торговельної надбавки для різних груп товарів в одній торговельній точці має бути різним.

1. Рівень середньої торговельної надбавки для роздрібних точок торговельної мережі мають бути різними.

1.1. Ціни в кожній точці аптечної мережі повинні формуватися з урахуванням позиціонування, місцерозташування і потреб цільової аудиторії. Тому в кожній роздрібній точці мають бути різні рівні торговельної надбавки.

1.2. Можливо в аптечній мережі виділити типи роздрібних точок з схожим позиціонуванням, місцерозташуванням і цільовими аудиторіями. В цьому випадку рівні середньої торговельної надбавки будуть різними для різних типів аптек.

2. Рівень торговельної надбавки для різних груп товарів в одній торговельній точці мають бути різними.

2.1 Класифікуємо асортимент на групи для можливості встановлення певної надбавки для кожної групи. Чим детальніше класифікація, тим ефективніше буде результат застосування диференційованої торговельної надбавки. Ідеальна ситуація - диференційована торговельна націнка на кожен товар. Проте в роздрібній торгівлі при великій кількості позицій в асортименті можна вдатися до класифікації асортименту на товарні групи.

2.2 Класифікація асортименту на товарні групи - довільна, вибирається фахівцем, що відповідає за ціноутворення в аптеці.

Зразкова класифікація на товарні групи для проведення цієї методики :

1) Харчові добавки для схуднення.

2) Харчових добавки інші.

3) Мінеральна вода.

4) Елітна косметика.

5) Косметика середньої цінової групи.

6) Масова косметика.

7) Декоративна косметика.

8) Медикаментів середньої цінової категорії.

9) Медикаменти - індикатори продажів.

10) Медикаментів для хронічного застосування.

2.3 Для кожної групи товару визначуваний рівень торговельної надбавки, враховуючи чинники:

- Позиціонування аптечної точки.

- Місцерозташування аптечної точки.

- Попит і чутливість до ціни у цільової аудиторії.

- Рівень надбавки на цю групу товару у конкурентів.

2.4. При визначенні рівня надбавки використовуємо наступні чинники:

- Якщо товар призначений для постійного застосування те при формуванні торговельної надбавки орієнтуємося на конкурентів.

- Якщо товар не призначений для постійного застосування, то при формуванні рівня торговельної надбавки орієнтуємося на попит цього товару, тобто на цінність цього товару, що відчувається споживачем.

- У обох випадках перевіряємо, щоб рівень торговельної надбавки покривав витрати підприємства.

3. Регулярно проводимо моніторинг цін у найближчих конкурентів.

4. Регулярно проводимо аналіз відношення цільової аудиторії до цін торговельної точки.

Результат:

1) Роздрібні точки аптечної мережі мають рівень торговельної надбавки, який максимально відповідає потребам ринку.

2) Роздрібні точки аптечної мережі мають рівень торговельної надбавки, який дозволяє максимально збільшити прибуток підприємства.

3) Диференційована торговельна надбавка підвищує конкурентоспроможність підприємства.



MedBusinessExpert, 2018